بیلبورد تبلیغاتی :
یکی از روش های متداول در تبلیغات محیطی و شهری بیلیورد تبلیغاتی میباشد و بطوریکه بیلبورد یک نوع تابلو برای درج تبلیغات و معرفی محصولات میباشد و وظیفه ان اطلاع رسانی میباشد و باید به گونه ای طراحی شده باشد که اطلاعات را کامل انتقال دهد.
بنابراین مهم ترین دلیل در جذب افراد باشد بطوریکه وقتی افراد در خیابان یا پشت چراغ قرمز قرار میگیرند باید طراحی طوری گیرا و حرفه ای باشد بتواند چند لحظه هر چند کوتاه باعث جذب افراد شود. این تابلو ها نسبت به سایر تابلوهای تبلیغاتی معمولا از چند کلمه کوتاه همراه با تصاویر خنده آور یا کنایه آمیز باشد. معمولا کلمات بهتر است از وزن و آهنگ یکسانی استفاده شود تا در ذهن افراد قرار گیرد.
قطعات تشکیل دهنده بیلبورد :
- فونداسیون سازه : که از بتن و میلگرد استفاده شده است.
- پایه : که معمولا از آهن استفاده میشود که بخشی از آن زیر زمین است که توسط بتن محکم شده است.
- صفحه نمایش : صفحه ای است فلزی که تبلیغ مد نظر چاپی روی آن نصب میشود.
- نورپردازی تابلو : برای روشنایی تابلو از لامپ های کم مصرق و LED استفاده میشود.
- راهروها تعویض چاپ تابلو : معمولا نصاب تابلو بیلبورد برای نصب یا تعویض رویه از این راهرو استفاده میکنند.
- کلیپس : برای صاف کردن رویه تابلو از ابزار استفاده میکنند.
- رویه تابلو : یک سطح صاف که آگهی چاپ شده روی آن نصب میشود.
- آگهی چاپ شده : همان تبلیغی است که چاپ شده است.
بیلبورد در اندازه و سایز های مختلف طراحی و ساخته میشود و بطور معمول در اطراف مناطق پر رفت و آمد و پرترافیک نصب میشوند. و هزینه نصب آن با توجه به اندازه و مکان قابل نصب میتواند متفاوت باشد. بهتراست در طراحی بیلبورد از کلمات طولانی استفاده نشود بلکه از کلمات محدود استفاده کنید زیرا به سبب تایم کوتاه در پشت چراغ قرمز افراد بتوانند بسهولت پیام مورد نظر را بخوانند.
محل نصب بیلبورد برای یک زمان مشخص اجاره میشود و برای آن مدت هزینه اجاره داده میشود. پس بهتر است با توجه به مدت زمان مشخص، طراحی آن هم یک پیام تبلیغاتی مناسب باشد تا بتواند افراد را جذب کند در غیر اینصورت میتواند باز خورد منفی داشته باشد.